Första dagen på skolan

Nu är jag här! Verkligen här i mitt rum har packat upp det mesta som får plats i den lilla bokhyllan som finns i mitt rum. lite besviken på det faktiskt. Finns en garderob ute i hallen that's it. Så knölade in massa kläder i rummet orkar inte gå ut varje gång jag ska ha något.

Informationen om boendet har inte varit så bra, dom har inte sagt att man skulle behöva gardiner osv. Det hade ju underlättat men iofs så går det ju fixa här men det hade ju ändå varit bra att få veta. Det gemensamma köket, tv-rummet är riktigt snyggt, känns trivsamt att vara där. Ska gå dit lite senare och se på tv och prata med grannarna. :P hehe

Döskallen i glas som jag köpte i Kosta har jag tänt nu. Lyser väldigt fint, måste verkligen köpa blommor, lite sånt som jag kan sätta på fönsterbrädan. Ser så trist ut annars men det får jag nog tid till. Finns nog flera som ska köpa lite grejer till sitt rum så får hänga på dom.

Var in till Västervikscentrum/hamn med mor, far och åt lunch. Det såg så mysigt ut, gamla byggnader och små gränder. Påminde mig om Danmark från det jag minns att jag har sett.

Klockan tickar, snart är det väl dags att kliva upp ur sängen efter en orolig natts sömn och sitta i den stora aulan, träffa mina klasskompisar. Nervöst. Men inget att göra åt, bara att bita ihop och gå dit hur nervöst det än känns så går det ju över ganska snabbt. :)






Din notering

Kommentera inlägget här:

Skriv precis vad du själv vill. Gärna en hälsning eller två. ^^



Vad heter du?:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0