Startveckan

Har varit en lugn startvecka, men med mycket information och intryck. Folket här är trevliga, finns väl en del som är lite för mycke sånna som man vet att man inte går ihop med. Men så är det väl alltid.

Idag blev vi indelade i grupper för sömnad/väv. Jag hamnade i sömnadsgruppen så vi fick testa symaskinerna. Vi ska byta till väv efter 3 veckor för det går inte att ha så många på samma gång. Jävlar vad jag inte var van att maskinen gick så fort. Använder ju mormors hemma och den går inte särskilt fort. Så måste träna upp mig så jag inte syr snett.

Nästa vecka ska vi börja och lära oss hur vi ritar mönster och sy plagget i tolé. Det första som vi ska sy blir en kjol. Får väl se hur det går men det ska väl inte vara några problem ^^

Ska bli skönt att få komma igång och verkligen göra något så man lär sig hur man ska göra.

Gick in till stan (byn) idag med två tjejer som också går i sömnadsgruppen och är "normala" eller hur man ska säga. xP Handlade mat inför helgen blev rätt tungt att bära faktiskt men det gick bra. Det tar 15 min att gå till centrum där affärn är från skolan. Var extremt het idag med strålande sol, knappt någon vind blev extra jobbigt att bära med solen i ryggen.

Sen satt jag ute i solen, läste aftonbladet som jag hade köpt. Tomoko (tjejen från Japan) hade med sig några fashiontidningar från Japan så coolt att se. Sen satt hon och Johan (från 2:a sömndasåret) och vek origami, tranor och andra grejer. Fränt jag vek en tulpan vilket är det enda jag kommer ihåg hur man viker. hehe

En tjej satt också där, knåpade med ett eget armband med pärlor så det blev att vi snackade litegrann. Värsta pysseldagen, synd att jag glömde min virkning så kunde jag ha suttit och virkat amigurimi. Hm tror det stavas så, ja ja inte så noga.

Ikväll blev jag bjuden på filmkväll hos dom som följde med och handlade. Det ska bli trevligt! Det var tydligen lite party inne på byn men det orkar jag inte sticka iväg på har ingen stor lust heller.


Din notering

Kommentera inlägget här:

Skriv precis vad du själv vill. Gärna en hälsning eller två. ^^



Vad heter du?:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0