Närmar sig avfärd..

Det börjar närma sig avfärd och det känns konstigt att lämna Östersund. Att lämna min trygghet men på ett sätt känns det frigörande och ett steg närmare självständighet.

Jag är väldigt nyfiken på hur det kommer att vara där, lektionerna och klasskompisarna. Jag behöver det här, att ensam flytta till en ny plats med nya människor. Där jag måste använda min socialaförmåga som jag har glömt att jag har. Att tvingas lära känna nya personer för att klara sig är det jag behöver.

Min rädsla att göra bort mig inför andra och min blyghet ska jag bota. Lite blyg kommer jag självklart alltid att vara men det ska inte behöva stoppa mig från att närma mig andra och lära känna dom.

------------------------------------------

I helgen som skulle ha varit sista besöket på krogen slutade med en mysig filmkväll med Gabbe. Inget fel med det men så typiskt att det aldrig blir någon krogen för folket är tråkiga. Får aldrig användning för mina snygga partyskor, klänningar xP Synd.

Vi såg: Fantastic Mr Fox, Flickan från ovan, Daybreakers, Have you heard about the Morgans?

Riktigt bra filmer speciellt dom två första som vi såg, men blev lite besviken på slutet på Flickan från ovan. Skulle bara ha ändrat en liten sak men annars var det en väldigt fin film. Mr Fox var så annorlunda att man blev alldeles hänförd, mycket humor, bra röster och intressant story. Dom filmerna rekomenderar jag verkligen. :)  

Idag ska jag börja packa lite smått för att vara säker på att jag verkligen får med mig allt jag behöver.

Din notering

Kommentera inlägget här:

Skriv precis vad du själv vill. Gärna en hälsning eller två. ^^



Vad heter du?:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0