Förarbete

Hade inte förväntat mig att det skulle vara såå mycket pillarbete innan man fick starta själva vävandet. Har suttit idag och sorterat 500 trådar igenom små vita solvar som det heter. Men i kort kan man säga att det är små vita ögglor som sitter fast på en pinne. Imorn ska jag sortera in dom i skeden en stor kam som man använder för att dra åt trådarna med. :P

Så pilligt imorn med men troligtvis hinner jag lära mig hur man trär pedalerna så jag kan börja väva. Några har redan kommit igång med det så jag vill också. Ska bli spännande att se hur färger kommer att passa ihop. Hoppas att dom gör det. Det är två tjejer som går väv fortsättning och jag blev väldigt imponerad över att dom har skapat mönster i sina vävar. Jag vill också lära mig det, men först basic.

Inte så mycket annat har hänt idag, tittat på idol ofc. Spelat sällskapspel med Sara, sen har grannen haft fest igen eller vad man ska kalla det. Högmusik, en massa skrikande. Nu har dom förflyttat sig så hoppas dom håller sig borta, iaf tysta.

Ska sova nu, vila upp min rygg inför morgondagens ihopkrumpta ställning. Verkligen inte bra för ryggen att montera en väv. Usch!

God Natt

Din notering

Kommentera inlägget här:

Skriv precis vad du själv vill. Gärna en hälsning eller två. ^^



Vad heter du?:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0