Vävning

Idag har vi börjat med vävning. Valde ut våra trådar som vi kommer att använda. Varpade bakgrundstråden som man ska trä dom andra trådarna igenom sen för att skapa mönster.

Jag valde en blå bakgrundsfärg, dom andra trådarna som jag ska ha är mörk, ljus lila och vinrött. Jag hoppas på att det blir snyggt. Ska bli spännande att få spänna upp den blåa tråden på vävstolen. Medan vi väntade Matilda, jag så hjälpte vi till att spänna upp alla trådar. Blev bara mer sugen på att börja med min egna väv.

Känner mig totalt omotiverad att sy klart kjolen, min grundmall är fel så jag måste göra om den, en del av provkjolen. Suck. Får ta tag i det när jag har kommit igång med vävningen. Jag tror det passar mig bättre får hoppas att det gör de iaf. Det känns lite magiskt att kunna skapa så många olika mönster med olika trådar. Fascinerande! ^^

Har genomlidigt ännu ett avsnitt av en massa idolauditions och nu är jag trött så funderar nog på om jag ska lägga mig och läsa lite kanske.

Ska för övrigt försöka skriva mer jag lovar :) God Natt

Din notering

Kommentera inlägget här:

Skriv precis vad du själv vill. Gärna en hälsning eller två. ^^



Vad heter du?:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0