Bildväv

Idag har vi hållit på enbart med att montera, försöka fatta hur man skapar en bildväv i ramar. Det är inte helt enkelt kan jag lova men jag är färdig med förarbetet nu och imorn ska jag börja väva. :) Ska väva en komisk katt, en smal katt med giganntiska ögon. Ska lägga upp bilder när jag orkar ta tag i det. hehe

Gick våran vanliga efter-maten-promenad, skönt fast jobbigt eftersom det regnade lite smått. Mina glösögon blev blöta och immade igen. :( Jag och Matilda spelade LittleBigPlanet på ps3an efter de och sen kom resten av gänget och vi såg på How I met your mother. :) Sammtidigt som vi kollade satt nästan alla och virkade små blommor.

Vi har skapat en egen smyckestillverkningsgrupp genom VO (verksamhetsområde) där vi lär oss olika saker som tex. att virka blommor och dom ska vi sedan sälja på skolan. Vi ska även använda oss av pärlor och ev lera.

Väldigt roligt, men det är bara en timme per vecka så vi får göra lite på fritiden också, men det är ju kul att tillverka egna saker så det gör inte så mycket. ^^ Hoppas det är någon som vill köpa blommorna också men det får vi se då.






Din notering

Kommentera inlägget här:

Skriv precis vad du själv vill. Gärna en hälsning eller två. ^^



Vad heter du?:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0