Årets första dag..

Såg den sista filmen vi hade kvar och inte riktigt vågade se på nyårskvällen. Legion som handlade om världens undergång. En ängel kommer ner för att rädda människorna. Massa action och äckliga besatta personer som flåsar.

Gabbe drog hem och jag startade mitt nyårslöfte med att promenera till Odensala. Var inte alls så jobbigt som jag trodde det skulle vara, men det beror delvis på att vägarna här är plogade till skillnad ifrån Gamleby och att jag använder mina vinterkängor nu.

Det var bra temperatur att vara ute och trampa i och inte så kallt att man tappar känseln i ansiktet.

Hade flådig middag med fläskfilé och pressad potatis idag :P Nam Nam
Inte så nyttigt kanske men förbannat gott, men när jag kommer tillbaka till skolan kan jag lova att det inte blir lika god mat. Inte på helgerna iaf, skolans mat är jävligt bra så ska äta lite mindre potioner.

Får mumsa i mig mer sallad och frukt istället och framför allt promenera varje dag. Försöka ska jag väl säga om jag tvingar mig själv att gå när jag inte vill så är jag ganska säker på att jag kommer tappa sugen efter en vecka. Som tur är har jag vänner där nere som går i princip varje dag en liten promenad så då får jag ju sällskap :) Bra va?


Undrar om jag ska ta och börja läsa min bok som jag fick i julklapp imorn eller ikväll. Utvald av P.C Cast och Kristin Cast. Det är den tredje delen av House of Night. Handlar om vampyrer men en helt annan version av hur man föreställer sig att dom ska vara. Vampyrerna får genomgå en förvandling som tar år och om dom inte klarar av den så dör dom. Plus att alla vampyrer har olika element/förmågor som dom kan använda sig av. :)

Annars finns det inte så mycket att göra ikväll får se någon gammal film som jag har på datorn tror jag.


Din notering

Kommentera inlägget här:

Skriv precis vad du själv vill. Gärna en hälsning eller två. ^^



Vad heter du?:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0