Scott Pilgrim vs the World.

Vi lyckades koppla samman spelkonsolerna men vi kunde inte spela samtidigt, vilket var wierd. Så jag tror vi ger upp nu iaf ett tag framöver. Får turas om att spela som vi gjorde idag.

Tekken 6 är väldigt underhållande, efter vi hade spöat en massa folk så såg vi en nördig fighting film: Scott Pilgrim vs the world. Kanske en av dom bästa filmerna som har gjorts enligt mig. Så totalt annorlunda än vad man är van, men inte så konstigt när Michael Cera (som medverkar i bla. Juno, Superbad, Youth in Revolt, Nick and Norahs infinite playlist, Year One) är med i filmen. En av mina favorit skådisar just nu :P

Promenerade lite längre än vanligt idag jag och Matilda testade en ny väg, jag var ganska så trött innan vi var tillbaka igen. Imorgon måste vi handla så då måste man bära på en ICA kasse också, ser inte fram emot det. Fast det blir inte jätte mycket handlat den här gången. Ska bunkra upp med nudlar, det är billigt och rätt gott ibland!


Frestelse är jobbigt, den finns ju överallt! Mina nyårslöften är som sagt: 1. sluta äta godis (inte totalstopp utan bara väldigt väldigt sällan) 2. Promenera varje vardag (på helger har jag rätt till vila) 3. Skriva i den här bloggen oftare. :)
Det svåraste är såklart godisätande, ikväll hade Tomoko med sig godis som hon bjöd på och alla mumsade i sig men jag bestämde mig stenhårt för att inte äta en enda bit. Godisarna låg bara där och frestade mig; "ät mig!" skrek dom ut till min hjärna men jag klarade testet. Yay för mig!

Hade jag inte haft Matilda att gå med hade det varit väldigt svårt med promenaderna, men hon vill ju verkligen ut och gå varje dag så då hänger jag på som en liten igel. hehe. Fast jag tror inte hon har något emot det, hon fortsätter ju att gå med mig så det måste ju betyda att hon inte har några problem med det. :P

Väntar på att min granne ska bli klar så jag kan gå på toa och fixa iordning mig, hon tar ju as-lång tid på sig. Hm, hon kanske städar förresten? Varför städa toan så här sent på kvällen?   

Din notering

Kommentera inlägget här:

Skriv precis vad du själv vill. Gärna en hälsning eller två. ^^



Vad heter du?:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0