Tyger

Helgen har varit mycket lugn, ännu lugnare i vanliga fall för att Sofie inte var här. Hon var i Gbg på ett konvent, lucky bastard! Vi som stannade kvar såg på film/serie; Get Smart, How I met your mother m.m

Jag hittade 3 olika tyger i Söderköping i fredags också som jag blev väldans nöjd med. Ett grått trikåtyg som jag tänkte sy två linnen av. Ett lila viskostyg som jag ska sy en blus av i uppgift som vi har fått. Vill börja sy snart men vi sitter hela tiden och har mönsterkonstruktion så jävla tråkigt. Lärorikt men såååå tråkigt! Sista tyget som jag hittade var ett flecce tyg med döskallar på :D det ska jag bara sy en kant runt ev. brodera och ha den som en mysfilt.

I lördags ritade jag ut min livmall i "blåpapper" som vi kallar det för att det är ett plastigt material med blåa ränder på som vi sedan kan använda oss av när vi ritar upp våra mönster. En grundmall med våra egna mått helt enkelt. Tror vi satt i granen och spelade tekken 6 på kvällen bla. kommer inte riktigt ihåg faktiskt.

Igår gick vi upp rätt sent, gick vi på en promenad efter frukosten, på kvällen var vi på bion i byn och såg Harry Potter och Dödsrelikerna del 1. Dyster, spännande och tragisk film. Jag kommer knappt ihåg något ur boken märkte jag när jag såg filmen, dåligt av mig! Men det är ju ett tag sen man läste sista boken. Får läsa om dom sen när jag orkar och ha ett Harry Potter filmsmaraton. :D hehe

Missade premiären av Sherlock eftersom bion var sent men idag såg jag den på svtplay. Så glad över det, väldigt bra serie. Behöver uppdatera mitt Fringe och Dexter tittande också när jag får tid.

Nae, dags att sova så man är redo morgon för en tråkig mönsterkonstruktkions dag. *gäsp*

Din notering

Kommentera inlägget här:

Skriv precis vad du själv vill. Gärna en hälsning eller två. ^^



Vad heter du?:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0