Bob Hansson

Igår (tors) var vi på en intressant, komisk föreläsning om relationer, beteende. Bob Hansson pratade med en intensiv, flummig attityd. Han kom av sig väldigt ofta men det erkände han själv. "Man ska hylla sina brister" som han uttryckte det. Han är en trädkramande poet och det säger väldigt mycket.

Efter föreläsningen blev vi indelade i olika grupper tillsammans med Vimmerbys folkhögskola som också hade lyssnat på honom. I grupperna fick vi göra 3 olika saker, diskutera Bob Hanssons föreläsning, skriva egna dikter och skapa en tavla utifrån en av hans dikter. Jag valde att skapa tavlan vilket gick sådär, det är svårt att skapa
något som alla tycker är bra och att ta initiativ till det, det blev mest att fyra i gruppen bestämde och resten av oss tittade på. Råkade hamna i Västerviks tidning också som Sofia min klass rev ut åt mig:



Som vanligt är alla webtidningar värdelösa, jag kunde inte hitta bilden där så jag blev tvungen att fotografera tidningsurklippet. Bah. Ja, ja det går väl att se ändå.

Idag har vi äntligen börjat sätta upp våra vävar och jag har börjat solvat. YAY! Gick jätte snabbt att sätta upp min eftersom jag har så lite trådar bara 321 :P Men jag hjälpte Matilda att sätta upp sin och Sofis. Dom har drygt 2000 trådar i sina vilket tar längre tid. Plus att Sofies trådar trasslade ihop sig, blev knutar på. Drygt.

Hade sista yogalektionen i eftermiddags riktigt jobbigt. Känner nästan alla muskler i kroppen, speciellt i ryggen. En del stod på huvudet, men det klarar jag aldrig måste träna upp mina nackmuskler först tror jag. Mycket som man inte kan göra pga. för dålig vighet och muskelstyrka men men. Med lite träning går allt, får väl fortsätta själv på rummet. ^^

Ikväll är det bara jag, Saga och Sara och vi ska väl se någon film, mysa troligtvis.

Din notering

Kommentera inlägget här:

Skriv precis vad du själv vill. Gärna en hälsning eller två. ^^



Vad heter du?:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0