Maskerad 13/3-11

Skrev tidigare om att jag hade köpt tyg i Västervik som jag sydde en klänning av och använde på en maskerad. Jag ska nu berätta litegrann om den helgen.

Jag började min långa vandring från skolan till busshållplatsen där swebus väntade på mig för att ta mig till Norrköping. (där den här historien utspelar sig) ^^

Jag kom fram vi tre tiden och jag möttes upp av Gabbe (som hade bjudit mig på maskeraden) Vi tog oss hem till henne där vi pyste ihop av utmatthet. Såg på när Gabbes och hennes kille Tims katter sprang runt i lägenheten med vad som verkade vara övernaturlig energi. Katthår yrde runt om mitt ansikte och jag mindes tillbaka när jag själv omringades av min egna katts lurviga tussar.
Kvällen avslutades framför tvn med Lets dance, innan dom annonserade vilka som åkte ut somnade jag halft ihopkrupen, då insåg vi att det nog var dags att dra sig tillbaka. Somnade med katterna krafsandes på dörren in till gästrummet, knakandet av den gamla träsängen jag hade fått tillåtelse att invadera.

Dagen efter åt vi frukost i skaplig tid, sedan begav vi oss ut för lite fönstershopping. Jag hittade ett par nya byxor, t-shirt med ett sött monstertryck på, två par skor och något mer som jag inte kommer ihåg vad det var nu. :P

Åt en god middag och fruksallad till efterrätt framför Melodifestivalsfinalen. The Moniker skulle ha vunnit måste jag bara tillägga. Klart den bästa låten i hela tävlingen! Gabbe fick utstå min, Tims falska sång när den låten framfördes! hehe xP Somnade till min mp3s ljud istället för den knakande sängen, skönt!

Sen då till den stora dagen, åt frukost där det delades ut presenter till 24-åringen (Gabbe om ni inte redan visste de) :P
Efter frukosten bakade vi chokladbollar, dumlemuffins som blev brända till den grad av dom inte gick att äta så vi blev tvugna att göra nya. Då blev dom helt perfekta, mumsiga. Folket kom, vi började göra oss iordning, det var en överraskning vad jag skulle vara så jag smög in i gästrummet och fixade mig.

Voilá

Marge Simpson dök upp från ingenstans! Gabbe var utklädd till geisha och Tim till samuraj. Det fanns även en gravid Nathalie Portman @ the Oscars och en modern indian.

Vi spelade Disney trivial persuit, som var awesome fast som tog upp flera timmar av festen. Jag hann precis äta av den goda tacon innan jag tyvärr var tvungen att åka tillbaka. :(

Buss resan från helvetet blev det också, termostaten i bussen hade gått sönder så det var 30-35 grader och smått kvävande att åka. Som tur är den bara 1,20 tim resa från Norrköping till Gamleby annars hade jag nog tuppat av. Tyckte synd om dom som skulle vidare till Kalmar. Huvudvärken var ett faktum när jag kom fram, jag har aldrig varit så glad i mitt liv att få gå den långa promenaden till skolan. Väldigt uppfriskande och när jag var framme var min huvudvärk borta.


Det var en mycket trevlig helg, maskerad. ^^ En lyckad helg helt enkelt. :D

Din notering

Kommentera inlägget här:

Skriv precis vad du själv vill. Gärna en hälsning eller två. ^^



Vad heter du?:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0